فیلم | برکت قرآن باعث ماندگاری دیوان پروین شد
کد خبر: 4181981
تاریخ انتشار : ۲۶ آبان ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۸
میزگرد ایکنا با محور شعر و ادب پروین اعتصامی / ۴

فیلم | برکت قرآن باعث ماندگاری دیوان پروین شد

فیروزه عدالت، نویسنده و شاعر درباره ماندگاری دیوان پروین اعتصامی گفت: از جنبه عرفانی، برکت قرآن باعث ماندگاری دیوان پروین شده است. معتقدم معنویتی که در اشعار پروین وجود دارد از قرآن کریم، آیات و مفاهیم آن الهام گرفته شده است و به این نیت در اشعارش گنجانده شد که مردم را هدایت کند.

به گزارش ایکنا، در میزگردی که در ایکنا با محوریت شعر و اندیشه «پروین اعتصامی» برگزار شد، الهام آمینایی، پژوهشگر ادبی عنوان کرد: در زمان پروین شاعران توانای دیگری هم بودند اما صدای آنها در این عصر به گوش ما نرسید اما حمایت خانواده پروین و همچنین هوش و ذکاوتش باعث شد که او بتواند کلام خودش را منعقد کند و صدایش را به گوش ما برساند.

همچنین فیروزه عدالت، نویسنده و شاعر در ادامه به استفاده پروین از آیات قرآن در اشعارش اشاره کرد و گفت: از جنبه عرفانی، برکت قرآن باعث ماندگاری دیوان پروین شده است. معتقدم معنویتی که در اشعار پروین وجود دارد از قرآن کریم، آیات و مفاهیم آن الهام گرفته شده است و به این نیت در اشعارش گنجانده شد که مردم را هدایت کند. برخی از اشعار او هادی هستند. پروین جلوه‌ای از صفت خداوند است و خداوند این برکت را در اشعار او قرار داد تا ماندگار شود.

انتهای پیام
captcha